Dyrekcja | Kadra | Statut | Rada Rodziców | Wychowankowie przedszkola
Status Prawny | Przedmiot działalności i kompetencje
Budżet | Regulaminy | Ogłoszenia | Rekrutacja | Wyróżnienia i oceny
Rejestry, ewidencje, archiwa | Kontrole | Ochrona Danych Osobowych
Bilanse jednostki | Organizacja | Procedura bezpieczeństwa COVID-19
Deklaracja Dostępności | Sprawozdanie GUS
Status Prawny | Przedmiot działalności i kompetencje
Budżet | Regulaminy | Ogłoszenia | Rekrutacja | Wyróżnienia i oceny
Rejestry, ewidencje, archiwa | Kontrole | Ochrona Danych Osobowych
Bilanse jednostki | Organizacja | Procedura bezpieczeństwa COVID-19
Deklaracja Dostępności | Sprawozdanie GUS
Przedmiot działalności i kompetencje
Przedmiotem działalności przedszkola jest praca wychowawczo-dydaktycznai opiekuńcza z dziećmi w wieku przedszkolnym.
Swoją działalność przedszkole prowadzi od poniedziałku do piątku w godz.
6:00 - 16:30.
Praca jest organizowana odpowiednio do potrzeb i możliwości rozwojowych
wychowanków i prowadzona w ramach określonych przez podstawę programową
wychowania przedszkolnego obszarów edukacyjnych, w oparciu o przyjęty
program wychowania przedszkolnego.
Przedszkole wspomaga rozwój i edukację dzieci. Pełniąc funkcję opiekuńczą,
wychowawczą i kształcącą, przedszkole zapewnia dzieciom możliwość wspólnej
zabawy i nauki w warunkach bezpiecznych, przyjaznych i dostosowanych do ich
potrzeb rozwojowych.
Zgodnie z podstawą programową wychowania przedszkolnego celem
wychowania przedszkolnego jest:
- wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień oraz kształtowaniu czynność intelektualnych potrzebnych w codziennych sytuacjach i w dalszej edukacji,
- budowanie systemu wartości, w tym wychowanie dzieci tak, żeby lepiej orientowały się w tym, co jest dobre, a co złe,
- kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej koniecznej do racjonalnego radzenia sobie w nowych i trudnych sytuacjach, w tym także do łagodnego znoszenia stresów i porażek,
- rozwijanie umiejętności społecznych u dzieci, które są niezbędne w poprawnych relacjach z dziećmi i dorosłymi,
- stwarzanie warunków sprzyjających wspólnej i zgodnej zabawie oraz nauce dzieci o zróżnicowanych możliwościach fizycznych i intelektualnych,
- troska o zdrowie dzieci i ich sprawność fizyczną, zachęcanie do uczestnictwa w zabawach i grach sportowych,
- budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym oraz rozwijanie umiejętności prezentowania swoich przemyśleń w sposób zrozumiały dla innych
- wprowadzenie dzieci w świat wartości estetycznych i rozwijanie umiejętności wypowiadania się poprzez muzykę, małe formy teatralne oraz sztuki plastyczne,
- kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej (do rodziny, grupy rówieśniczej i wspólnoty narodowej) oraz postawy patriotycznej,
- zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie tych wiadomości i umiejętności, które są ważne w edukacji szkolnej.
następujących obszarów edukacyjnych:
- kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych,
- kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych,
- wspomaganie rozwoju mowy dzieci,
- wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują się w poznaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia,
- wdrażanie do utrzymania ładu i porządku,
- wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci,
- wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych,
- wychowanie przez sztukę - dziecko widzem i aktorem,
- wychowanie przez sztukę - muzyka i śpiew, pląsy i taniec,
- wychowanie przez sztukę - różne formy plastyczne,
- wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne,
- budzenie zainteresowań psychicznych,
- pomaganie dzieciom w rozumieniu istoty zjawisk atmosferycznych i unikaniu zagrożeń,
- wychowanie do poszanowania roślin i zwierząt,
- wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną,
- kształtowaniu gotowości do nauki czytania i pisania,
- wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne.
metryczka
Wytworzył: Beata Kłos (16 listopada 2015)
Opublikował: Michał Nowak (30 stycznia 2016, 09:58:03)
Podmiot udostępniający: Przedszkole Miejskie Nr 3
Ostatnia zmiana: Michał Nowak (27 kwietnia 2016, 12:08:17)
Zmieniono: Edycja treści
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 2555